Новата зашеметяваща сграда на K-pop

Новата централа на K-Pop
K-pop, което е съкращение от корейска популярна музика, е жанр, който притежава сила, която малко в света имат.

Имайте предвид факта, че през 2020 г. K-pop допринесе с над 5 милиарда долара за брутния вътрешен продукт (БВП) на Южна Корея, като същевременно събра повече от 1,4 милиарда гледания на един видеоклип в YouTube (както направи песента на BTS „DNA“). И именно поради тази невероятна звезда най-големите групи на K-Pop – BTS, iKon, Seventeen и Got7 – се нуждаят от по-голям и по-добър централен център, за да аутсорсират ценната си стока по целия свят. Миналата седмица това най-накрая се случи. Холандската фирма UNStudio завърши зашеметяваща централа на YG Entertainment, една от трите най-добри продуцентски компании на K-pop в Южна Корея. И вярна на формата, сградата е оформена, за да имитира продукта, който създават. „Дизайнът на сградата е вдъхновен от музикалната индустрия, поради което искахме да създадем нещо като градски говорител“, казва Бен ван Беркел, основател и главен архитект в UNStudio. „Той е проектиран да напомня повече за продукт, отколкото за сграда.“

Новата централа на K-Pop, която се намира в квартал Мапо в Сеул (културен център на града), съдържа работно пространство за служители, футуристични заседателни зали, както и звукозаписни студия.
Новата централа на K-Pop
Според архитектите атриумът е сърдечният ритъм на сградата. „Той е наводнен с дневна светлина, има вътрешна схема за засаждане и откритите заседателни зали, подобни на капсули, визуално го свързват с останалата част от сградата“, казва архитектът Бен ван Беркел.

Заседателните зали изглеждат по-скоро като геометрични произведения на изкуството, отколкото банални пространства за събиране на служители, докато големият остъклен централен атриум създава непосредствена връзка с интериора на сградата и за онези хора, които случайно минават отвън. С потоци от естествена светлина, преминаващи през, пространството има меко, почти ефирно усещане. И точно това са имали предвид архитектите. „Искахме интериорът да бъде ярко осветено пространство, повдигащо и енергично пространство“, обяснява ван Беркел. „Искахме да предоставим на служителите възможно най-повдигащата и вдъхновяваща работна среда. Това също означаваше, че трябва да проектираме интериора много повече в човешки мащаб.”.

Новата централа на K-Pop
Геометричните пространства за срещи се простират върху общото пространство, създавайки връзка между по-малки и по-големи места за събиране в сградата

Наистина човешки мащаб. Тъй като K-pop звездите се смятат за отвъдни от някои от техните най-пламенни фенове, действителната връзка с членовете на групата беше от първостепенно значение в схемата на сградата. Тази прозрачност е най-очевидна в централната част на структурата, където големите стъклени панели предлагат на феновете на K-pop шанс да зърнат най-новите си идоли.

Завладяващо е да се види как Южна Корея, страна с население под 50 милиона, се е включила в к-поп истерията на своята страна. Сега жанрът и най-големите групи в него обикалят глобалната публика. През 2019 г., например, BTS изнесоха 62 концерта в Азия, Северна Америка, Европа и Южна Америка пред невероятните 2 милиона посетители. Вълнуващо е да си помислим какви зашеметяващи числа могат да произведат тези популярни групи, след като се преместят в новата си глобална централа.

 

 

Сподели:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn